Tanıtım Filmi:
Bilinsin ya da bilinmesin bir ürün, kurum veya firma hakkında tüketiciye kendi bilinirliğini sağlamaktır. Bu aktarım dijital ortamda kaydedilen ürün yada firma hakkındaki bilgilerin yine dijital ortamda, televizyon, bilgisayar, internet gibi yayın organlarını kullanarak sunulmasından oluşur. En sık görülen şekli kurumsal tanıtım ve ürün tanıtımı şeklinde olsa da eğitim, oryantasyon ve sinevizyon şeklinde de yapılır.
İyi Bir Tanıtım Filmi Nasıl Olmalıdır?
Sadece kaliteli ekipmanla güzel görüntüler çekip montajlamak tanıtım filminin iyi olduğu anlamına gelmez. Tanıtım filmi hazırlanırken, hitap edilecek hedef kitlenin belirlenmesi, buna göre konunun iyi analiz edilmesi, iyi bir senaryo belirlenmesi, kurgu montaj ve metnin bu doğrultuda hazırlanması (kullanılacaksa) konsepte uygun metnin hazırlanması ve müzik seçiminin iyi yapılması gerekir. Hazırlık aşamasında ekip, ekipman seçimine özellikle dikkat edilmelidir. Kullanılacak mekan, argüman, yardımcı malzeme ışık seçimi ve kullanımı gibi diğer bir çok faktör tanıtım filminin iyi oluşturulmasında önemli rol oynar.
Tanıtım filmi çekim aşamasında bir çok farklı yöntem kullanılabilir. Ürün yada firmanın konseptine göre bir stüdyoda, firma içinde, açık alanda, hareketli yada durağan yada hava çekimi şeklinde olabilir. Bunların dışında animasyon, 3d çizimler yada çizgi film şeklinde tanıtım filmi oluşturulabilir. Foto slide şeklinde yapılan tanıtım filmleri de vardır. Ancak bunların hepsinin birleşiminden de bir tanıtım filmi oluşturulabilinir.