Kurumsal Kimlik Çalışması
bir kurumun görünen yüzüdür. Kurumu bu şekli ile tanır ve hatırlarız. Bu kimlik genellikle sonradan pek değiştirilmeyen şekil, yazı ya da her ikisinin birleşiminden oluşur. Kurumsal kimlik kapsamına, amblem- logo, antetli evraklar, ofis dizaynı, araç giydirmesi, üniforma, kılık kıyafet, ambalaj, web sitesi, faaliyet raporu, tabela gibi birçok kalem dahildir. Kurumlar yaptığı çalışmalarda, sunumlarında, reklam vb. yayınlarında oluşturdukları kurumsal kimliğe riayet ederler ve bu kurumsal kimlik üzerinden hareket ederler. Bu nedenle yapılacak kurumsal kimlik çalışması firmanın kendini anlatması bakımından büyük önem taşır. Kurumun imzası olan kurumsal kimlik çok nadir görülmekle birlikte zaman içinde revizeye uğrayabilir. Ama bu pek tercih edilen bir şey değildir.
/tg_small_content]
bir kurumun görünen yüzüdür. Kurumu bu şekli ile tanır ve hatırlarız. Bu kimlik genellikle sonradan pek değiştirilmeyen şekil, yazı ya da her ikisinin birleşiminden oluşur. Kurumsal kimlik kapsamına, amblem- logo, antetli evraklar, ofis dizaynı, araç giydirmesi, üniforma, kılık kıyafet, ambalaj, web sitesi, faaliyet raporu, tabela gibi birçok kalem dahildir. Kurumlar yaptığı çalışmalarda, sunumlarında, reklam vb. yayınlarında oluşturdukları kurumsal kimliğe riayet ederler ve bu kurumsal kimlik üzerinden hareket ederler. Bu nedenle yapılacak kurumsal kimlik çalışması firmanın kendini anlatması bakımından büyük önem taşır. Kurumun imzası olan kurumsal kimlik çok nadir görülmekle birlikte zaman içinde revizeye uğrayabilir. Ama bu pek tercih edilen bir şey değildir.
Kurumsal kimlikte en önemli kalem amblemin – logonun oluşturulmasıdır. Profesyonel bir çalışmada oluşturulan logonun nasıl kullanılacağı renk değerleri (pantone kodları), erkek ve dişi kullanımı, ebatları, kullanılacak baskılarda nerede ve ne şekilde yer alacağı tasarımcı firma tarafından belirlenir ve kuruma kurumsal kimlik dosyasıyla teslim edilir.
Bu şekilde yapılan kurumsal kimlik çalışmasıyla firma hem ciddiyetini göstermiş olur hem de tüketici firmayı aklına kazır. Kurumun reklam yatırımlarında rakiplerine göre üstünlük sağlamasına destek verir.
Cevapla