Bilinsin ya da bilinmesin bir ürün, kurum veya firma hakkında tüketiciye kendi bilinirliğini sağlamaktır. Bu aktarım dijital ortamda kaydedilen ürün yada firma hakkındaki bilgilerin yine dijital ortamda, televizyon, bilgisayar, internet gibi yayın organlarını kullanarak sunulmasından oluşur. En sık görülen şekli kurumsal tanıtım ve ürün tanıtımı şeklinde olsa da eğitim, oryantasyon ve sinevizyon şeklinde de yapılır.
İyi Bir Tanıtım Filmi Nasıl Olmalıdır?
Sadece kaliteli ekipmanla güzel görüntüler çekip montajlamak tanıtım filminin iyi olduğu anlamına gelmez. Tanıtım filmi hazırlanırken, hitap edilecek hedef kitlenin belirlenmesi, buna göre konunun iyi analiz edilmesi, iyi bir senaryo belirlenmesi, kurgu montaj ve metnin bu doğrultuda hazırlanması (kullanılacaksa) konsepte uygun metnin hazırlanması ve müzik seçiminin iyi yapılması gerekir. Hazırlık aşamasında ekip, ekipman seçimine özellikle dikkat edilmelidir. Kullanılacak mekan, argüman, yardımcı malzeme ışık seçimi ve kullanımı gibi diğer bir çok faktör tanıtım filminin iyi oluşturulmasında önemli rol oynar.
Tanıtım filmi çekim aşamasında bir çok farklı yöntem kullanılabilir. Ürün yada firmanın konseptine göre bir stüdyoda, firma içinde, açık alanda, hareketli yada durağan yada hava çekimi şeklinde olabilir. Bunların dışında animasyon, 3d çizimler yada çizgi film şeklinde tanıtım filmi oluşturulabilir. Foto slide şeklinde yapılan tanıtım filmleri de vardır. Ancak bunların hepsinin birleşiminden de bir tanıtım filmi oluşturulabilinir.
Reklam Filmi
Reklam filminin tanıtım filmine nazaran süresi daha kısadır ve bu kısa süre içinde en etkili mesajı vermeyi hedefler. Tüketiciyi belirli bir konuya gönüllü olarak dahil etmek, yönlendirmek, dikkatini reklamı yapılan ürün ve hizmete çekmek, görüş ve tutumlarını yönlendirmek amacıyla yapılır. Mesajlar net ve kısadır. Tanıtım filmi gibi geniş anlatımlara yer vermek yerine hedeflenen konu hakkında kısa öz ama akılda kalıcı mesajı iletmek için tasarlanır. Kısa olmasına rağmen daha maliyetlidir. Reklam filmlerinde çoğunlukla cast (oyuncu) kullanılır. Kullanılacak oyuncunun tanınmış olmasıyla orantılı olarak bu maliyet artar. Televizyon yayını için yapılan reklamların asıl maliyet doğuracak kısmı ise yayın bedelidir. Bu bedel kanlın özelliklerine yayın saatlerine göre çok farklılıklar gösterir.
Bu maliyetleri göze almanın sebebi ise pazarlamanın dört ana maddesinden birinin reklam olmasıdır. ürün özelliği, dağıtım ve fiyatlandırma politikası diğer özellikler arasında yer alır.
Yani reklam satış ve tanıtım için vazgeçilmez bir unsurdur.
Cevapla